back to top

Customizacja, czyli nowe możliwości w świecie ceramiki

Współczesny klient jest zazwyczaj bardzo świadomy zakupu, wie, czego chce i jaki produkt najlepiej spełni jego oczekiwania. Przedsiębiorcy, pragnąc odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, a także mając świadomość, że globalizacja marek sprawia, iż klienci przyzwyczają się do pewnych standardów, pozwalają między innymi na personalizację oraz customizację swoich produktów. Ten trend dociera także do branży płytek ceramicznych.

 

 

Nowe możliwości dla klientów

Customizacja wydaje się rewolucją w sprzedaży towarów i usług, ale tak naprawdę jest ona znana od dawna. Nawet skomponowanie własnej kawy poprzez dodanie syropów smakowych lub podwójnego mleka w kawiarni to wyraz tego procesu. Obecnie jednak wkracza on na nowe obszary, w tym kwestię wzornictwa płytek ceramicznych. Firmy pozwalają klientom na projektowanie całych kolekcji, dopasowanych pod ich gust i potrzeby. To otwiera przed konsumentami zupełnie nowe możliwości kreacji produktu.

Podstawą dobry projekt

Coraz powszechniejsza customizacja w branży ceramicznej może doprowadzić do tego, że klienci zaczną wynajmować osoby specjalnie w celu zaprojektowania kolekcji płytek. Taka praktyka może stać się powszechna zwłaszcza wśród klientów biznesowych. Czy to zadanie będzie powierzane architektom, czy za jakiś czas ujawni się potrzeba stworzenia zupełnie nowego zawodu?

Prawdopodobnie już niedługo się o tym przekonamy.